Blogi: Osallistu

Bulevardien ilmanlaadusta keskustellaan 9. maaliskuuta

Helsinkiin suunniteltujen kaupunkibulevardien ilmanlaadusta järjestetään keskustelutilaisuus 9. maaliskuuta. Aihetta lähestytään muun muassa Pikku Huopalahden pohjoisosan kautta.

Tilaisuus pidetään keskiviikkona 9.3. kello 17–19 kaupunkisuunnitteluviraston auditoriossa Kampissa, Kansakoulukatu 3. Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan ilmanlaadusta!

Miten ilmanlaatua on selvitetty ja otettu huomioon Mannerheimintien varteen suunnitellun Pikku Huopalahden pohjoisosan suunnittelussa? Illan aiheina esimerkiksi: Typpidioksidi ja hiukkaset katukuilujen ongelmina. Miten ilmanlaatu vaikuttaa yleiskaavassa suunniteltuihin kaupunkibulevardeihin? Onko asuminen bulevardin varrella turvallista?

Keskustelua alustavat ilmansuojeluasiantuntija Anu Kousa HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymästä sekä kaupunkisuunnitteluvirastosta arkkitehti Christina Suomi yleiskaavaosastolta ja projektipäällikkö Anu Kuutti asemakaavaosastolta.

Pikku Huopalahden pohjoisosan asemakaavaluonnos tulee kaupunkisuunnittelulautakunnan käsiteltäväksi tiistaina 8. maaliskuuta. Suunnittelun aikana Mannerheimintien pohjoispäässä on pohdittu tarkemmin niitä asioita, joita pohditaan muillakin tulevaisuuden kaupunkibulevardeilla.

Suunnittelun haasteina ovat olleet mm. liikenteen päästöjen ja melun torjunta. Ilmanlaadun kannalta avoin ja tuulettuva kaupunkirakenne olisi toimivampi, mutta liikennemelua sisäpihoilla ja sivukaduilla on helpompi torjua umpikorttelimaisella tiiviillä rakenteella. Pikku Huopalahden suunnittelussa kaupunkisuunnittelijat ja ilmanlaatuasintuntijat ovat tehneet tiivistä yhteistyötä molemmilta kannoilta toimivan ratkaisun löytämiseksi. Tuloksia esitellään ja niistä keskustellaan ilmanlaatuillassa.

Ilmanlaatuilta Facebookissa >>

13 kommenttia artikkeliin ”Bulevardien ilmanlaadusta keskustellaan 9. maaliskuuta

  1. Ihmisten on ensin ymmärrettävä mitä bulevardi -sana tarkoittaa. Esitetty mallinnus ei vastaa bulevardi -sanaa sisältöineen määrityksillä ja merkityksillä. Esitetty mallinnus vastaa mafia -rikollisorganisaation “Me-perheen” jäsenien kuolleisuutta henkisellä kuolleisuudella tahtoen kaikkien ja kaiken olevan kuollutta eri asteisesti. Kivikylinä. Tätä ei jokunen puu pelasta.

    Välittäminen mahdollistaa ymmärryksen eri asteisesti kunkin ihmisen kohdalla totuustiedoilla puolueettomasti ja riippumattomasti tarkasteltuna. Näin mielipiteitäkään unohtamatta kuhunkin totuuteen. Mielipiteiden on oltava terveen järjen sisällä, jolloin kaikki toiminta tapahtuu myös kansallisten, oikeudenmukaisten lainsäädäntöjen sisällä sekä tarvittaessa valtiosopimuksetkin huomioiden.

    Ihmisen valitessa rikollisen mielen mielipiteineen tuhoten totuuksia myös muun muassa uskomuksien eli harhaoppien nimissä aina valejumaluuksiin asti sekä vajoten liian usein aina rajattomaan hulluuteen asti rikollisella mielellä hänen mielipiteensä ovat terveen järjen ja lainsäädäntöjen valtiosopimuksineen ulkopuolella. Suomen Valtiota kuntineen ei rakenneta ja ylläpidetä kokeiluin, yrittämisillä, elämyksillä ja uudelleen kokeiluilla osana kaikkien ja kaiken uudelleenluomispyrkimyksiä ihmisten pakkosiirtoineen ja/tai siirtoineen milloin minnekin. … . Näihin ei ole koskaan ollut, ei ole nyt, eikä tule olemaan oikeutta!

    Suomen Valtiossa kokonaisuutena on oltava riittävän pätevä henkilöstö eri työasemissaan vastineina maksamillemme veroille ja muille mahdollisille julkisen hallinnon maksuille. Yhteistyöllä kulloinkin tarvittavissa laajuuksissa kaikkien ihmisten kanssa ihmisten ollessa ihmisinä tasa-arvoisia. … .

    Näin ilman “yhdessä tekemistä” ja “kollektiivista viisautta” varastaen ja/tai tähän pyrkien riittävän pätevien ihmisten ajatukset, ideat, tuotokset ja/tai tuotteet sekä teettäen ja/tai pyrkien teettämään vielä jäljellä olevat älylliset työtehtävät ilmaiseksi orjapakkotöinä toisilla ihmisillä ja lähinnä ylempien mafialaisten, huomioiden mafia -rikollisorganisaation kulloisestakin “Herrasta” alenevan 24/7 orjahierarkian, varastaessa myös kunniat palkkoineen, palkkioineen ja/tai muine tuloineen. Sisältäen myös kilpailut kilpailujen itsensä johdossa myös niin sanotussa kaupunkisuunnittelussa.

    Mielekästä kevättä 2016!

    Yhteistyöterveisin edelleen
    Anne Metsälä
    “TOTUUS – OIKEUS – VAPAUS”
    Ihminen, Suomen Valtion kansalainen …

    3+
    • Muutto vehreisiin, väljiin ja raikkaisiin maisemiin voisi olla se paras ja tehokkain lääke!

      0
  2. Moottoritiestä tehty bulevardi on leveämpi kun esim. Hämeentien ja Mannerheimintien kuilu. Uusien bulevardien tarkoitus on keventää em. kuilujen saastekuormaa.

    1+
  3. Saisiko tuosta havainnekuvasta rehellisen version, johon on kuvattu myös päiväsaikaan Mannerheimintiellä liikkuva monikymmenkertainen automäärä. Bulevardien toteutuminen toimivasti vaatii todella massiivisista infrastruktuurirakentamista, liityntäpysäköinnin ja sisääntuloväyliltä keskustaan kulkevan julkisen liikenteen kapasiteen monikertaistamista. Aivan turha keskustella päästöistä ennen kuin em. asiat on suunniteltu ja budjetoitu, on harhakuvitelmaa päästöjen vähentyvän pelkästään autoliikennettä blokkaamalla ja seisottamalla.

    3+
    • Ei helsinkiläiset eivät maksa helsingin infrasta ja liikenneväylistä, vaan ainoastaan hyödyntävät sitä ja valtaavat helsinkiläisten maksamat parkkipaikat päiväksi. Maksaminen ja päätös helsingin kulkuväylistä kuuluu vain ja ainoastaan helsinkiläisille.

      1+
      • Ei Helsinki lopu kehä ykköselle. Kaikilla Helsinkiläisillä veronmaksajilla on oltava samanlaiset oikeudet.

        3+
    • Voihan ne sinne viedä ja korvata soutuveneillä.Samoin Vantaanjoella voisi kulkea kirkkoveneliikenne ja joen reunat voisi rakentaa täyteen taloja.

      0
  4. Kaupunkibulevardien ilmanlaatu ei voi olla kovin huono, koska ainakaan kaupunkisuunnitteluviraston havainnekuvien mukaan niillä ei liiku lainkaan autoja.

    9+
    • Ei liiku kuin ainoastaan hyötyajoneuvot ja helsinkiläiset asukkaat, kun yhdenhengen työmatka-autoilijat on ohjattu julkisiin kulkuvälineisiin tietulleilla ja työsuhdeparkkipaikkojen verotuksella.

      0
    • Kaupunkibulevardi ei ole tarkoitettu autoille vaan pyöräilijöille, kävilijöille ja kadulla piknikkiä viettäville. Tulevaisuudessa Helsingissä on aina sellainen sää kuin näissä suunnittelukuvissa, aurinko paistaa ja on yli 20 astetta lämpöä. Onnelliset perheet, pariskunnat ja lapset kirmaavat kaupunkibulevardeilla. Autoa käyttävät ihmiset ovat muuttaneet muualle tai autot kielletään kuten tupakka. Elämäntapa muuttuu rauhallisemmaksi, kenelläkään ei ole kiire minnekään.

      2+
  5. Länsisataman lauttaliikenteen kasvaessa ja Jätkäsaaren sekä Hernesaaren alueiden valmistuttua tarvitaan sujuva poistumistie lisääntyvälle liikenteelle Ruoholahden sumpusta. Länsiväylän bulevardisointi sumputtaa koko Lauttasaarenkin.

    1+

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.