Blogi: Yleiskaavaprosessi

Mielipiteet suunnittelun lähtökohdista 23.1. mennessä

Yleiskaavoituksen aloitusvaiheeseen liittyvissä osallistumis- ja arviointisuunnitelmassa sekä työohjelmassa kerrotaan suunnittelun lähtökohdista, tavoitteista ja siitä, miten yleiskaava tehdään ja miten sen valmisteluun voi osallistua.

Kirjalliset mielipiteet näistä suunnittelun lähtökohdista pyydetään lähettämään 23.1.2013 mennessä Helsingin kaupungin kirjaamon osoitteeseen:

Helsingin kaupunki, Kirjaamo, Yleiskaava
PL 10, 00099 Helsingin kaupunki,
(käyntiosoite: Kaupungintalo Pohjoisesplanadi 11–13),
Sähköposti: helsinki.kirjaamo@hel.fi

Suunnitteluaineisto on nähtävillä näiden verkkosivujen lisäksi seuraavissa paikoissa: 

  • Virka Infossa (Helsingin kaupungintalo, Pohjoisesplanadi 11–13)
  • Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston näyttelytila Laiturilla (Narinkka 2)
  • Kaupunkisuunnitteluviraston verkkosivuilla www.hel.fi/ksv kohdassa “Nähtävänä nyt

Kirjaamoon toimitettuihin mielipiteisiin laaditaan vastineet ja ne kootaan vuorovaikutusraporttiin, joka esitellään kaupunkisuunnittelulautakunnalle.

Voit kertoa mielipiteesi myös verkkokeskustelussa

Osallistumis- ja arviointisuunnitelmaa voidaan päivittää tarvittaessa sekä kirjallisten mielipiteiden että verkkopalautteen perusteella. Yleiskaavasuunnittelijat seuraavat myös blogijuttujen keskustelua.

Blogissa voit kertoa mielipiteesi vapaamuotoisesti ja nopeammalla aikataululla. Suosittelemme!

3 kommenttia artikkeliin ”Mielipiteet suunnittelun lähtökohdista 23.1. mennessä

  1. Toivoisin että raideliikennettä lisäittsiin , koska olen onnellinen siitä että pääsen nopeasti keskustaa kontulasta ja olen kysynyt muilta kavereiltani , että liikkuisitko keskustaan mieluummin autolla vai metrolla/junalla , niin kaikki vastasi metrolla/ junalla , jos ne olisi vain lähellä. Siispä Enemmän metro linjoja koko pääkaupunkiseudulle. toinen metrolinja Hakunilasta/Hyrylästä Kampin kautta Espalle.
    Kolmas metrolinja voisin myöhemmin vieläkin tulevaisuuden yleiskaavassa suunnitella Espoon Kalajärveltä Kampin kautta Viiskulmaan.

    Metro on ehkä kallis ratkasu, mutta tuo tehokaammin autoilijoita joukkoliikenteen käyttäjiksi ja vaikuttaa hyvällä tavalla myös kaupunki suunnitteluun lähipalvelujen osalta.

    Helsinkiin lisää myös työpaikka alueita. Vuosaaren satamaan pitää jatkaa metroa, koska sinne liikkuu ihmisiä töihin ja matkoille. Se on helsingille tärkeä työpaikka alue, kuten Vantaalle lentokentän alue.

    2+
  2. Oletan, että kirjallisia mielipiteitä voi lähettää 23. tammikuuta 2013 mennessä. Blogitekstissä on vuosi 2012. Varmistan, onko kommentointi mahdollista sähköpostitse vuorokauden loppuun saakka.

    0
    • Hei ja pahoittelut blogitekstin vuosilukuvirheestä. Mielipiteitä suunnittelun lähtökohdista sekä osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta on tosiaan pyydetty toimittamaan viimeistään 23.1.2013, ei vuoden 2012 tammikuussa (vuosiluku on korjattu myös tekstiin). Kommentointi käy mainiosti sähköpostitse 23.1.2013 vuorokauden loppuun saakka. Ja toki myös virallisen nähtävillöoloajan päätyttyä kaikki palaute on tervetullutta!

      0

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.